Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online
EDUKACJA TO KOMUNIKACJA
17-19 listopad 2020
UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST BEZPŁATNY
Akademia wiedza i praktyka zaprasza na konferencję
Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online
17-19 listopad 2020 - Udział w konferencji jest bezpłatny
O KONFERENCJI
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy po raz pierwszy na Ogólnopolską Konferencją Oświaty i Samorządu Online Edukacja to komunikacja, która odbędzie się w dniach 17–19 listopada 2020 r. Wydarzenie skierowane jest do dyrektorów szkół i nauczycieli, pracowników merytorycznych odpowiedzialnych za oświatę w samorządzie oraz liderów samorządów terytorialnych.
Podczas wydarzenia poznacie Państwo nowości technologiczne, które uczynią Waszą pracę efektywniejszą i ułatwią Wam interakcję z uczniem, ale przede wszystkim będziemy rozmawiać o przyszłości edukacji i wyzwaniach, jakie za sobą niesie, oraz przedstawimy najbardziej aktualne informacje na temat zarządzania placówką edukacyjną. To wszystko czeka na uczestników podczas trzech dni konferencji, 3 ścieżek tematycznych i 10 paneli.
Celem naszego spotkania będzie doskonalenie zawodowe, zajęcie stanowisk w kwestii prawa oświatowego, integracja kadry. Tworząc program, największą uwagę zwróciliśmy na: aktualność i przydatność praktyczną zajęć, uwzględniliśmy spotykające się w naszej pracy sfery: prawo oświatowe, praktykę kierowania szkołą, sprawy wychowawcze i społeczne, naukę o zarządzaniu.
Jesteśmy przekonani, że Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online na stałe wpisze się w Państwa kalendarz konferencyjny, gdyż stanie się areną wymiany myśli o edukacji i zarządzaniu edukacją przez samorządy.
PROGRAM
Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu
Online 17-19.11.2020
DZIEŃ I 17.11.2020 EDUKACJA TO KOMUNIKACJA
10:00-10:10
SESJA INAUGURACYJNA
10:10-11:10
EDUKACJA TO KOMUNIKACJA
11:15-12:15
NAWIGACJA DYREKTORA NA NOWY ROK SZKOLNY
12:20-13:20
„MANAGER OŚWIATY” – MODNE HASŁO CZY PILNA POTRZEBA NASZYCH CZASÓW?
13.25-14.25
"W" JAK WSPÓŁPRACA - O RELACJACH MIĘDZY PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ A SAMORZĄDEM LOKALNYM, KURATOREM OŚWIATY, PORADNIĄ P-P, PORADNIĄ POZ ORAZ LOKALNĄ SPOŁECZNOŚCIĄ.
DZIEŃ II 18.11.2020 TECHNOLOGIE PRZYSZŁOŚCI W EDUKACJI
10:00-11:15
SZKOŁA W RZECZYWISTOŚCI 3.0
11:20-12:50
SZKOŁA OTWARTA NA ZMIANY
DZIEŃ III 19.11.2020 ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
10:00-10:15
PRZYWITANIE
10:00-11:00
BEZPIECZNE DANE UCZNIA
11:05-12:05
SZKOŁA A SAMORZĄD - JAK WSPÓŁPRACOWAĆ Z ORGANEM PROWADZĄCYM
12:10-13:10
WDRAŻANIE PPK W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH
12:25-13:25
DOTACJE OŚWIATOWE POD LUPĄ RIO I SAMORZĄDÓW
13:15-14:15
UCZEŃ CUDZOZIEMSKI W POLSKIEJ SZKOLE WYZWANIEM DLA SPOŁECZNOŚCI PRZYJMUJĄCEJ
PRELEGENCI
Agata Dąmbska
Dorota Bąbiak-Kowalska
Radca prawny, koordynator komisji w Unii Metropolii Polskich, redaktor naczelny miesięcznika Pracownik Samorządowy.
specjalistka ds. samorządów, działaczka społeczna, publicystka. Współprowadzi od 2011 roku niezależny think tank Forum Od-nowa, projektujący i wdrażający zmiany systemowe w sektorze publicznym – głównie w samorządach, ale też administracji centralnej i finansach publicznych. Jest współautorką raportów Forum Od-nowa: „Samorząd 3.0” i „Administracja 3.0” oraz „Raportu o stanie samorządności terytorialnej w Polsce” pod red. prof. J. Hausnera. Publikuje w mediach ogólnopolskich i samorządowych, czynnie uczestniczy w konferencjach, szkoli, przygotowuje koncepcje zmian funkcjonowania samorządów, angażuje się w aktywność na szczeblu lokalnym, szefuje portalowi polsko-czeskiemu. Od 1994 r. działa w trzecim sektorze; współtworzyła i liderowała kilku organizacjom pozarządowym.
(ur. 1971), magister pedagogiki (Uniwersytet Jagielloński), ukończyła studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej na Wydziale Prawa i Administracji UJ, z zakresu zarządzania w administracji publicznej w Małopolskiej Szkole Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego oraz o kierunku MBA in Community Management na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy samorządowej oraz bogatą wiedzę, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną z obszaru oświaty oraz funkcjonowania samorządu, gwarantującą wysoki poziom merytoryczny realizowanych zadań. Podczas pracy w Urzędzie Miasta Krakowa od maja 1997 r. przeszła wszystkie szczeble stanowisk urzędniczych, począwszy od zatrudnienia na stanowisku referenta, podinspektora, inspektora i kierownika referatu, do stanowiska zastępcy dyrektora i dyrektora Wydziału Edukacji UMK. Przez cztery lata reprezentowała Miasto Kraków w komisjach edukacji Unii Metropolii Polskich oraz Związku Miast Polskich. Była audytorem wewnętrznym w Urzędzie Miasta Krakowa. Powołana przez Prezydenta Miasta Krakowa do Powiatowej Rady Zatrudnienia przez okres ostatniej kadencji”.
...
Pasjonatka edukacji, od 19 lat zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych. Dyrektor programu Ogarnij Inżynierię w Fundacji Katalyst Engineering. Współorganizatorka Edu-Akcji, programu edukacyjnego ruchu społecznego Obywatele Nauki, działała w radzie Koalicji Otwartej Edukacji. Współzałożycielka i dyrektor zarządzający Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej (2000-2012). Interesuje się neuropsychologią, wpływem nowych technologii na edukację i kulturą Azji Południowo -Wschodniej.
Ekspertka edukacyjna, socjolożka. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od ponad 10 lat wprowadza do szkół nowe trendy edukacyjne i innowacyjne programy (m.in. Szkoła z Klasą 2.0, Eduspaces21, WF z Klasą, Koduj z Klasą, Wartość dodana). Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i nauczanie i wykorzystanie nowych mediów w edukacji. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2014 roku wpisana na listę New Europe 100
...
Specjalista w dziedzinie mediów cyfrowych oraz technologii w edukacji. Z wykształcenia geochemik, pracował naukowo w Polskiej Akademii Nauk, następnie został popularyzatorem specjalizującym się w naukach o Ziemi. Współpracował jako dziennikarz i ekspert z czasopismami Wiedza i Życie, Świat Nauki, Wprost, Przekrój, Academia, kanałami Discovery, Planete, Khan Academy. Programista i fan Linuxa. Od 2014 roku zajmuje się edukacją jako manager ds. rozwoju produktów w fundacji Katalyst Education.
Prof. dr hab. Agnieszka Piskorz-Ryń w latach 2005-2009 była Kierownikiem Podyplomowego Studium Ochrony Danych Osobowych i Informacji Niejawnych WPiA UKSW. Jest specjalistą zajmującym się problematyką informacji i jej ochrony, w tym kontekście funkcjonowania podmiotów systemu oświaty. Jest autorką lub współautorką ponad czterdziestu publikacji dotyczących zagadnień informacyjnych, jak również opinii dla podmiotów publicznych, w tym Sejmu RP oraz ministerstw, a także koordynatorem i członkiem zespołów badawczych zajmujących się problematyką jawności i jej ograniczeń.
z wykształcenia geografka. Doświadczenie pracy z samorządem terytorialnym, organizacjami pozarządowymi i społecznościami lokalnymi zdobyła pracując w Ośrodku Konsultacji i Dialogu Społecznego warszawskiego ratusza. Od wielu lat zaangażowana w działania na rzecz największych miast i ich obszarów metropolitalnych. W biurze Unii Metropolii Polskich koordynuje prace komisji i zespołów problemowych z zakresu edukacji i systemu oświaty, kultury, sportu, migracji i integracji oraz budowania społeczeństwa obywatelskiego.
Absolwentka Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Pracowała jako nauczyciel, starając się wprowadzać uczniów w arkana matematyki i fizyki. W Fundacji odpowiada za współpracę ze szkołami. Zafascynowana psychologią właścicielka balkonowego ogródka i amatorka eskapad blisko natury.
ekspert w dziedzinie edukacji, wieloletni samorządowiec, nauczyciel, działacz społeczny. Absolwent pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista ds. jakości zarządzania oświatą w Biurze Edukacji Urzędu M. St. Warszawy. W latach 1999-2020 Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Łochowie (Liceum Ogólnokształcącego im. M. Sadzewiczowej i Technikum). Od 1998 r. zasiadał w Radzie Miejskiej Łochowa, przez dwie kadencje był jej Przewodniczącym. Certyfikowany ekspert ds. Rozwoju Oświaty Samorządów Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Programu „Równać szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Organizator corocznych wymian młodzieży z Polski i Ukrainy. Członek Lokalnej Grupy Działania oraz innych organizacji pozarządowych. Aktywny uczestnik konferencji oświatowych i samorządowych.
Odpowiada za całościowe funkcjonowanie Centralnego Domu Technologii, w obszarze działań edukacyjnych, promocji nowych technologii i zarządzania przestrzenią.
Wcześniej przez wiele lat związana z Fundacją im. Lesława A. Pagi, jako koordynatorka, a następnie dyrektor zarządzająca organizacji. Odpowiadała za pozyskiwanie funduszy i rozwój think-tanku WiseEuropa. Autorka projektów szkoleniowych w obszarze rynku finansowego realizowanych we współpracy z najważniejszymi podmiotami tego sektora. Posiada doświadczenie we współpracy międzysektorowej, łącząc administrację publiczną, biznes i edukację we wspólnych inicjatywach.
Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji UM Gdyni. Absolwent politologii. Kierował wdrożeniem Karty Mieszkańca w Gdyni. Aktywnie działa na rzecz innowacji cyfrowych w gdyńskich placówkach oświatowych, takich jak m.in. kompleksowa obsługa obecności dzieci w przedszkolach w Koncie Mieszkańca czy rezerwacja online szkolnych obiektów sportowych. Członek Gdyni Cyfrowej, międzywydziałowego zespołu pracującego nad rozwojem e-usług w mieście.
koordynatorka ds. dialogu międzykulturowego we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (WCRS) - jednostce Gminy Wrocław realizującej projekty miejskie m.in. na rzecz rozwoju kapitału społecznego we Wrocławiu. Od 20 lat zajmuje się uczeniem otwartości na inne kultury - jako mediatorka, trenerka kompetencji międzykulturowych i mediacyjnych, wykładowca akademicki, autorka projektów i programów edukacyjnych. Pracowała w zespołach międzynarodowych, w tym przez ponad 10 lat studiowała i pracowała za granicą (Niemcy, Australia). Od 2014 roku w ramach Zespołu Dialogu Międzykulturowego WCRS wspiera rozwój projektów uczących otwartości we Wrocławiu, m.in. Ambasadorzy Dialogu, Sztafeta Szkół - Stop Mowie Nienawiści, klasy przygotowawcze dla uczniów obcojęzycznych
Mariusz Domański, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Słupsku, Złota Szkoła 2019, 2020 w Rankingu Liceów „Perspektywy” oraz Rankingu STIM. II Liceum notowane jest w prestiżowym Rankingu Szkoła Kompetencji Przyszłości, a także Microsoft Showcase Schools oraz Szkoły w Chmurze Microsoft.
Nauczyciel dyplomowany z 23-letnim stażem pracy pedagogicznej. Absolwent studiów podyplomowych: Ewaluacja w edukacji oraz Zarządzanie zasobami ludzkimi. Ukończył Pomorską Akademię Liderów Edukacji 2020. Od 2018 roku Ekspert Microsoft Innovative Educator. Trener w programie „Aktywna Edukacja” organizowanym przez CEO oraz ORE.
Prelegent na Konferencji Microsoft i Polskiego Towarzystwa Informatycznego „Nowoczesne technologie cyfrowe w edukacji” oraz na 20 konferencji „Miasta w Internecie”. Prelegent na konferencji edukacyjnej dla nauczycieli w szkołach ponadpodstawowych. „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu uczniów – w nawiązaniu do nowej podstawy programowej” oraz organizator II konferencji tematycznej SSA i SST "Z głową w chmurach - nowe technologie w szkole”.
Cyklicznie publikuje w „Informatorze Oświatowym” oraz „Edukacja i Dialog”
Mimo wielu zadań zawodowych poświęca czas na pracę społeczną, między innymi jest Prezesem Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Województwa Pomorskiego, przewodniczącym Rady Dyrektorów Szkół Średnich przy AP w Słupsku, wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Absolwentów i Pracowników Akademii Pomorskiej, członkiem zwyczajnym Ogólnopolskiego Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności „Bilinguis”. Zaproszony do grupy eksperckiej z ramienia Urzędu Miasta Słupska do prac nad studiami podyplomowymi dla dyrektorów „Edukacja Nowej Generacji”
praktyk sprawdzony na stanowiskach kierowniczych w samorządzie (dyrektor zespołu szkół średnich, dyrektor zarządu szkół i przedszkoli, naczelnik wydziału edukacji, wicestarosta, wiceburmistrz), autor komentarzy i opracowań eksperckich w prasie ogólnopolskiej oraz licznych artykułów z zakresu zarządzania oświatą i problematyki samorządowej, doświadczony wykładowca.
Doświadczenie
09/2020 – nadal
Urząd Miejski Ząbkowice Śląskie - Skarbnik Urzędu Miejskiego.
07/2019 –09/2020
PRPHU "Pierwoszów" sp. z o.o. – Prezes Zarządu spółki.
07/2015 – 07/2019
Urząd Gminy Wisznia Mała - Skarbnik gminy, auditor ISO, audytor wewnętrzny
03/2011 – 06/2015
Urząd Miasta i Gminy Prusice – Skarbnik Miasta i gminy Prusice
05/2007 – 03/2011
Urząd Miasta i Gminy Trzebnica - Zastępca Skarbnika gminy, kontroler wewnętrzny
03/2006 – 05/2007
Starostwo Powiatowe w Trzebnicy - Główny specjalista ds. kontroli.
03/2004 – 03/2006
Regionalna Izba Obrachunkowa We Wrocławiu - inspektor ds. kontroli gospodarki finansowej Wydziału Kontroli.
01/2008 – nadal
PRPHU "Pierwoszów" sp. z o.o. - Dyrektor Finansowy spółki.
Kierownik Referatu Projektów Edukacyjnych w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gdyni
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, absolwentka edukacji administracyjno-menadżerskiej oraz zarządzania oświatą. Nauczycielka akademicka, doradczyni zawodowa, współtwórczyni i koordynatorka projektów dotyczących podnoszenia jakości kształcenia, budowania relacji, kształtowania kompetencji kluczowych. Autorka kilkunastu publikacji naukowych z zakresu pedagogiki gender.
Z wykształcenia jest magistrem filologii polskiej, ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania oraz szereg kursów i szkoleń dotyczących dydaktyki oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej, na różnych szczeblach edukacji oraz bogate doświadczenie w bezpośrednim zarządzaniu jednostkami oświatowymi. W latach 2008-2015 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Obecnie dyrektor Zespołu Szkół Handlowo-Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Białymstoku.
Doskonalił swoją wiedzę z zakresu zarządzania placówkami oświatowymi w trakcie seminariów, staży oraz szkoleń w Polsce jak i za granicą.
Zdobytą wiedzą dzieli się poprzez artykuły i publikacje. Specjalista z zakresu zarządzania oświatą. Swoje doświadczenie przekazuje podczas konferencji, szkoleń, zajęć na uczelniach wyższych.
W pracy jest zwolennikiem innowacyjnych rozwiązań, opartych na tradycyjnych wartościach.
Elżbieta Rabenda, ekspert d/s oświaty, na liście ekspertów MEN, wykładowca, trener, edukator z ponad dwudziestoletnim stażem w szkolnictwie, właściciel firmy Centrum Wsparcia Rozwoju Edukacji i Biznesu "OTUS".
Patryk Wyczółkowski – absolwent Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od stycznia 2020 r. pracownik PFR Portal PPK. Prowadzi szkolenia dla pracodawców i pracowników z zakresu Pracowniczych Planów Kapitałowych, a także z Tarczy Finansowej. Odpowiada za bieżący kontakt z klientami w Biurze Relacji z Klientami PFR Portal PPK
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od ponad 20 lat związana z rynkiem finansowym. Posiada długoletnie doświadczenie w obszarze bankowości korporacyjnej. Wiedzę i doświadczenie zdobywała w największych bankach w Polsce: w mBanku, Raiffeisen Banku, w Bank Millennium oraz Alior Banku. W tym czasie była odpowiedzialna przede wszystkim za zarządzanie relacjami z klientami korporacyjnymi i instytucjami finansowymi, strukturyzowanie transakcji kredytowych i walutowych oraz sprzedaż produktów bankowych. W ostatnim okresie związana z jednym z Funduszy Emerytalnych, gdzie jako Dyrektor Regionalny odpowiadała za sprzedaż produktów funduszu w całej wschodniej Polsce. Od lutego 2020 roku jako Ekspert Regionalny PPK w PFR Portal PPK prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje z zakresu Pracowniczych Planów Kapitałowych. Zainteresowania: podróże, joga, książki.
Mariusz Domański
Konrad Buczek
Anna Korfel-Jasińska
Wojciech Janowicz
Aneta Grygiel-Dorszewska
Michał Kowalski
Agata Łuczyńska
Anna Kościelak
Tadeusz Kołacz
Małgorzata Nowicka
Andrzej Pieńkowski
Agnieszka Piskorz-Ryń
Manuela Pliżga-Jonarska
Bartłomiej Przybyciel
Klaudia Sitarz
Agata Saracyn
Elżbieta Rabenda
Anna Sokołowska
Patryk Wyczółkowski
Aleksandra Złocka-Siudy
Andrzej Suchenek
WARUNKI UCZESTNICTWA
Zasady uczestnictwa w konferencji on-line:
Konferencja on-line jest bezpłatna.
Po zapisaniu się na konferencję otrzymasz mail potwierdzający udział w konferencji. Koniecznie potwierdź swój udział w konferencji, klikając w link z e-maila!
W ramach rejestracji zyskasz dostęp do:
W dniu rozpoczęcia konferencji przypomnimy Ci o niej e-mailowo oraz prześlemy informacje organizacyjne.
Do 30 listopada 2020 r. otrzymasz certyfikat uczestnictwa w konferencji online, który będziesz mógł samodzielnie wydrukować.
* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe
Formularz rejestracyjny