II Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online
EDUKACJA TO KOMUNIKACJA
24-25 marca 2021 r.
UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST BEZPŁATNY
Akademia wiedza i praktyka zaprasza na konferencję
II Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online
24 marca 2021 - Dzień 1
25 marca 2021 - Dzień 2
O KONFERENCJI
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy po na II edycję Ogólnopolską Konferencją Oświaty i Samorządu Online Edukacja to komunikacja, która odbędzie się w dniach 24-25 marca 2021 r. Wydarzenie skierowane jest do dyrektorów szkół i nauczycieli, pracowników merytorycznych odpowiedzialnych za oświatę w samorządzie oraz liderów samorządów terytorialnych.
Podczas wydarzenia poznacie Państwo nowości technologiczne, które uczynią Waszą pracę efektywniejszą i ułatwią Wam interakcję z uczniem, ale przede wszystkim będziemy rozmawiać o przyszłości edukacji i wyzwaniach, jakie za sobą niesie, oraz przedstawimy najbardziej aktualne informacje na temat zarządzania placówką edukacyjną. To wszystko czeka na uczestników podczas dwóch dni konferencji, 3 ścieżek tematycznych i 8 paneli.
Celem naszego spotkania będzie doskonalenie zawodowe, zajęcie stanowisk w kwestii prawa oświatowego, integracja kadry. Tworząc program, największą uwagę zwróciliśmy na: aktualność i przydatność praktyczną zajęć, uwzględniliśmy spotykające się w naszej pracy sfery: prawo oświatowe, praktykę kierowania szkołą, sprawy wychowawcze i społeczne, naukę o zarządzaniu.
Jesteśmy przekonani, że Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu Online na stałe wpisze się w Państwa kalendarz konferencyjny, gdyż stanie się areną wymiany myśli o edukacji i zarządzaniu edukacją przez samorządy.
PROGRAM
24.03.2021 DZIEŃ I
9:10-10:10
Dyrektor w ruchu kadrowym
10:25-11:40
Narzędzia edukacji przyszłości
11:55-12:55
Edukacja domowa - czy to przyszłość oświaty
13:10-14:10
ABC Awansu zawodowego nauczyciela
14:25-15:25
Dane osobowe ucznia – bezpieczeństwo przede wszystkim
15:35-16:35
Przemoc w szkole
25.03.2021 DZIEŃ II
09:10-10:10
Etyka zawodu nauczyciela – dlaczego jest taka ważna
10:25-11:25
Dyrektor w zarządzaniu finansami szkoły
11:40-12:10
PPK w placówkach oświatowych
12:20-12:40
Zastosowanie technologii cyfrowych w nauczaniu
12:55-13:55
Samorząd a dyrektor – jak ułożyć wzajemne relacje
14:10-15:10
Trudne przypadki w rozliczaniu dotacji dla szkół i placówek nie samorządowych
PRELEGENCI
Dorota Bąbiak-Kowalska
Radca prawny, koordynator komisji w Unii Metropolii Polskich, redaktor naczelny miesięcznika Pracownik Samorządowy.
specjalistka ds. samorządów, działaczka społeczna, publicystka. Współprowadzi od 2011 roku niezależny think tank Forum Od-nowa, projektujący i wdrażający zmiany systemowe w sektorze publicznym – głównie w samorządach, ale też administracji centralnej i finansach publicznych. Jest współautorką raportów Forum Od-nowa: „Samorząd 3.0” i „Administracja 3.0” oraz „Raportu o stanie samorządności terytorialnej w Polsce” pod red. prof. J. Hausnera. Publikuje w mediach ogólnopolskich i samorządowych, czynnie uczestniczy w konferencjach, szkoli, przygotowuje koncepcje zmian funkcjonowania samorządów, angażuje się w aktywność na szczeblu lokalnym, szefuje portalowi polsko-czeskiemu. Od 1994 r. działa w trzecim sektorze; współtworzyła i liderowała kilku organizacjom pozarządowym.
(ur. 1971), magister pedagogiki (Uniwersytet Jagielloński), ukończyła studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej na Wydziale Prawa i Administracji UJ, z zakresu zarządzania w administracji publicznej w Małopolskiej Szkole Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego oraz o kierunku MBA in Community Management na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy samorządowej oraz bogatą wiedzę, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną z obszaru oświaty oraz funkcjonowania samorządu, gwarantującą wysoki poziom merytoryczny realizowanych zadań. Podczas pracy w Urzędzie Miasta Krakowa od maja 1997 r. przeszła wszystkie szczeble stanowisk urzędniczych, począwszy od zatrudnienia na stanowisku referenta, podinspektora, inspektora i kierownika referatu, do stanowiska zastępcy dyrektora i dyrektora Wydziału Edukacji UMK. Przez cztery lata reprezentowała Miasto Kraków w komisjach edukacji Unii Metropolii Polskich oraz Związku Miast Polskich. Była audytorem wewnętrznym w Urzędzie Miasta Krakowa. Powołana przez Prezydenta Miasta Krakowa do Powiatowej Rady Zatrudnienia przez okres ostatniej kadencji”.
...
Pasjonatka edukacji, od 19 lat zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych. Dyrektor programu Ogarnij Inżynierię w Fundacji Katalyst Engineering. Współorganizatorka Edu-Akcji, programu edukacyjnego ruchu społecznego Obywatele Nauki, działała w radzie Koalicji Otwartej Edukacji. Współzałożycielka i dyrektor zarządzający Kanadyjskiej Szkoły Podstawowej (2000-2012). Interesuje się neuropsychologią, wpływem nowych technologii na edukację i kulturą Azji Południowo -Wschodniej.
Ekspertka edukacyjna, socjolożka. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od ponad 10 lat wprowadza do szkół nowe trendy edukacyjne i innowacyjne programy (m.in. Szkoła z Klasą 2.0, Eduspaces21, WF z Klasą, Koduj z Klasą, Wartość dodana). Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i nauczanie i wykorzystanie nowych mediów w edukacji. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2014 roku wpisana na listę New Europe 100
Absolwentka Uniwersytetu Bostońskiego i Uniwersytetu Adama Mickiewicza, ekspertka w zakresie komunikacji społecznej i rozwoju edukacji, pedagog z wieloletnim doświadczeniem.
Trenerka i nauczycielka psychologii, przedsiębiorczości i kultury w placówkach edukacyjnych, a także trener i coach z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, motywowaniu i wdrażaniu innowacji społecznych. Przeprowadziła ponad 3600 godzin udokumentowanych szkoleń, w tym ponad 1100 godzin szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ma na koncie wiele publikacji z zakresu edukacji i wychowania, a w szczególności pracy profilaktyczno-wychowawczej z uczniem, rozwoju społeczności lokalnych oraz rozwijania kompetencji kluczowych w różnych grupach wiekowych.
Zajmuje się wdrożeniami autorskich programów dla uczniów zagrożonych wykluczeniem oraz ich rodzin i otoczenia. Współpracuje zarówno z nauczycielami, organami prowadzącymi szkoły, uczniami, jak i rodzicami z ponad 100 szkół na terenie Polski. Prowadzi Educoaching dla rodziców oraz superwizje i coachingi rozwojowe dla dyrektorów, nauczycieli i pedagogów szkolnych (w zeszłym roku to około 230 godzin). W 2016 roku prowadziła m.in. szkolenia dla nauczycieli „Zapoznanie z metodą superwizji” (650 odbiorców w całej Polsce), „Liderzy pozytywnych zmian w zdrowiu psychicznym” (250 odbiorców w całej Polsce) oraz szkolenia „Komunikacja międzykulturowa” dla wolontariuszy zaangażowanych podczas „Dni w Diecezjach” w Warszawie (150 odbiorców; 50 godzin szkoleniowych). Obecnie jest superwizorem dla 25 szkół w całej Polsce w ramach projektu „Wartości w pracy profilaktycznej i superwizyjnej”. Prowadzi także zajęcia z grupami klasowymi i warsztaty dla dzieci i młodzieży w obszarze rozwoju kompetencji komunikacyjnych i postaw społecznych. Prowadzi doradztwo edukacyjne i wsparcie indywidualne dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Jest autorką programów edukacyjnych dla różnych etapów edukacji, współautorką programów edukacji przedsiębiorczości w NBP, programów edukacji społecznej oraz programów doskonalenia dla nauczycieli. Twórczyni programów wychowawczych i profilaktycznych skierowanych zarówno do najmłodszych dzieci i ich opiekunów, jak i do młodzieży i osób. Współautorka koncepcji „Superwizja w szkole. Model i wdrożenie” oraz koncepcji wspierania zdrowia psychicznego: „Pozytywna zmiana dzieje się już dziś. Koncepcja profilaktyki zdrowia psychicznego i poprawy dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży”.
Jako ekspert wspiera działania administracji centralnej w zakresie działań nakierowanych na rozwój społeczności lokalnych, organizacji pozarządowych i rozwoju edukacji. Obecnie jest także mentorem w zakresie liderstwa dla studentów Uniwersytetu Bostońskiego. Realizuje projekty społeczne i biznesowe w zakresie szeroko rozumianej edukacji, rozwoju postaw obywatelskich i działania opartego na wartościach
Specjalista w dziedzinie mediów cyfrowych oraz technologii w edukacji. Z wykształcenia geochemik, pracował naukowo w Polskiej Akademii Nauk, następnie został popularyzatorem specjalizującym się w naukach o Ziemi. Współpracował jako dziennikarz i ekspert z czasopismami Wiedza i Życie, Świat Nauki, Wprost, Przekrój, Academia, kanałami Discovery, Planete, Khan Academy. Programista i fan Linuxa. Od 2014 roku zajmuje się edukacją jako manager ds. rozwoju produktów w fundacji Katalyst Education.
Prof. dr hab. Agnieszka Piskorz-Ryń w latach 2005-2009 była Kierownikiem Podyplomowego Studium Ochrony Danych Osobowych i Informacji Niejawnych WPiA UKSW. Jest specjalistą zajmującym się problematyką informacji i jej ochrony, w tym kontekście funkcjonowania podmiotów systemu oświaty. Jest autorką lub współautorką ponad czterdziestu publikacji dotyczących zagadnień informacyjnych, jak również opinii dla podmiotów publicznych, w tym Sejmu RP oraz ministerstw, a także koordynatorem i członkiem zespołów badawczych zajmujących się problematyką jawności i jej ograniczeń.
z wykształcenia geografka. Doświadczenie pracy z samorządem terytorialnym, organizacjami pozarządowymi i społecznościami lokalnymi zdobyła pracując w Ośrodku Konsultacji i Dialogu Społecznego warszawskiego ratusza. Od wielu lat zaangażowana w działania na rzecz największych miast i ich obszarów metropolitalnych. W biurze Unii Metropolii Polskich koordynuje prace komisji i zespołów problemowych z zakresu edukacji i systemu oświaty, kultury, sportu, migracji i integracji oraz budowania społeczeństwa obywatelskiego.
Absolwentka Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Pracowała jako nauczyciel, starając się wprowadzać uczniów w arkana matematyki i fizyki. W Fundacji odpowiada za współpracę ze szkołami. Zafascynowana psychologią właścicielka balkonowego ogródka i amatorka eskapad blisko natury.
ekspert w dziedzinie edukacji, wieloletni samorządowiec, nauczyciel, działacz społeczny. Absolwent pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista ds. jakości zarządzania oświatą w Biurze Edukacji Urzędu M. St. Warszawy. W latach 1999-2020 Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Łochowie (Liceum Ogólnokształcącego im. M. Sadzewiczowej i Technikum). Od 1998 r. zasiadał w Radzie Miejskiej Łochowa, przez dwie kadencje był jej Przewodniczącym. Certyfikowany ekspert ds. Rozwoju Oświaty Samorządów Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Programu „Równać szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Organizator corocznych wymian młodzieży z Polski i Ukrainy. Członek Lokalnej Grupy Działania oraz innych organizacji pozarządowych. Aktywny uczestnik konferencji oświatowych i samorządowych.
Odpowiada za całościowe funkcjonowanie Centralnego Domu Technologii, w obszarze działań edukacyjnych, promocji nowych technologii i zarządzania przestrzenią.
Wcześniej przez wiele lat związana z Fundacją im. Lesława A. Pagi, jako koordynatorka, a następnie dyrektor zarządzająca organizacji. Odpowiadała za pozyskiwanie funduszy i rozwój think-tanku WiseEuropa. Autorka projektów szkoleniowych w obszarze rynku finansowego realizowanych we współpracy z najważniejszymi podmiotami tego sektora. Posiada doświadczenie we współpracy międzysektorowej, łącząc administrację publiczną, biznes i edukację we wspólnych inicjatywach.
Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji UM Gdyni. Absolwent politologii. Kierował wdrożeniem Karty Mieszkańca w Gdyni. Aktywnie działa na rzecz innowacji cyfrowych w gdyńskich placówkach oświatowych, takich jak m.in. kompleksowa obsługa obecności dzieci w przedszkolach w Koncie Mieszkańca czy rezerwacja online szkolnych obiektów sportowych. Członek Gdyni Cyfrowej, międzywydziałowego zespołu pracującego nad rozwojem e-usług w mieście.
koordynatorka ds. dialogu międzykulturowego we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (WCRS) - jednostce Gminy Wrocław realizującej projekty miejskie m.in. na rzecz rozwoju kapitału społecznego we Wrocławiu. Od 20 lat zajmuje się uczeniem otwartości na inne kultury - jako mediatorka, trenerka kompetencji międzykulturowych i mediacyjnych, wykładowca akademicki, autorka projektów i programów edukacyjnych. Pracowała w zespołach międzynarodowych, w tym przez ponad 10 lat studiowała i pracowała za granicą (Niemcy, Australia). Od 2014 roku w ramach Zespołu Dialogu Międzykulturowego WCRS wspiera rozwój projektów uczących otwartości we Wrocławiu, m.in. Ambasadorzy Dialogu, Sztafeta Szkół - Stop Mowie Nienawiści, klasy przygotowawcze dla uczniów obcojęzycznych
Mariusz Domański, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Słupsku, Złota Szkoła 2019, 2020 w Rankingu Liceów „Perspektywy” oraz Rankingu STIM. II Liceum notowane jest w prestiżowym Rankingu Szkoła Kompetencji Przyszłości, a także Microsoft Showcase Schools oraz Szkoły w Chmurze Microsoft.
Nauczyciel dyplomowany z 23-letnim stażem pracy pedagogicznej. Absolwent studiów podyplomowych: Ewaluacja w edukacji oraz Zarządzanie zasobami ludzkimi. Ukończył Pomorską Akademię Liderów Edukacji 2020. Od 2018 roku Ekspert Microsoft Innovative Educator. Trener w programie „Aktywna Edukacja” organizowanym przez CEO oraz ORE.
Prelegent na Konferencji Microsoft i Polskiego Towarzystwa Informatycznego „Nowoczesne technologie cyfrowe w edukacji” oraz na 20 konferencji „Miasta w Internecie”. Prelegent na konferencji edukacyjnej dla nauczycieli w szkołach ponadpodstawowych. „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu uczniów – w nawiązaniu do nowej podstawy programowej” oraz organizator II konferencji tematycznej SSA i SST "Z głową w chmurach - nowe technologie w szkole”.
Cyklicznie publikuje w „Informatorze Oświatowym” oraz „Edukacja i Dialog”
Mimo wielu zadań zawodowych poświęca czas na pracę społeczną, między innymi jest Prezesem Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Województwa Pomorskiego, przewodniczącym Rady Dyrektorów Szkół Średnich przy AP w Słupsku, wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Absolwentów i Pracowników Akademii Pomorskiej, członkiem zwyczajnym Ogólnopolskiego Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności „Bilinguis”. Zaproszony do grupy eksperckiej z ramienia Urzędu Miasta Słupska do prac nad studiami podyplomowymi dla dyrektorów „Edukacja Nowej Generacji”
praktyk sprawdzony na stanowiskach kierowniczych w samorządzie (dyrektor zespołu szkół średnich, dyrektor zarządu szkół i przedszkoli, naczelnik wydziału edukacji, wicestarosta, wiceburmistrz), autor komentarzy i opracowań eksperckich w prasie ogólnopolskiej oraz licznych artykułów z zakresu zarządzania oświatą i problematyki samorządowej, doświadczony wykładowca.
Doświadczenie
09/2020 – nadal
Urząd Miejski Ząbkowice Śląskie - Skarbnik Urzędu Miejskiego.
07/2019 –09/2020
PRPHU "Pierwoszów" sp. z o.o. – Prezes Zarządu spółki.
07/2015 – 07/2019
Urząd Gminy Wisznia Mała - Skarbnik gminy, auditor ISO, audytor wewnętrzny
03/2011 – 06/2015
Urząd Miasta i Gminy Prusice – Skarbnik Miasta i gminy Prusice
05/2007 – 03/2011
Urząd Miasta i Gminy Trzebnica - Zastępca Skarbnika gminy, kontroler wewnętrzny
03/2006 – 05/2007
Starostwo Powiatowe w Trzebnicy - Główny specjalista ds. kontroli.
03/2004 – 03/2006
Regionalna Izba Obrachunkowa We Wrocławiu - inspektor ds. kontroli gospodarki finansowej Wydziału Kontroli.
01/2008 – nadal
PRPHU "Pierwoszów" sp. z o.o. - Dyrektor Finansowy spółki.
Kierownik Referatu Projektów Edukacyjnych w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gdyni
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, absolwentka edukacji administracyjno-menadżerskiej oraz zarządzania oświatą. Nauczycielka akademicka, doradczyni zawodowa, współtwórczyni i koordynatorka projektów dotyczących podnoszenia jakości kształcenia, budowania relacji, kształtowania kompetencji kluczowych. Autorka kilkunastu publikacji naukowych z zakresu pedagogiki gender.
Z wykształcenia jest magistrem filologii polskiej, ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania oraz szereg kursów i szkoleń dotyczących dydaktyki oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej, na różnych szczeblach edukacji oraz bogate doświadczenie w bezpośrednim zarządzaniu jednostkami oświatowymi. W latach 2008-2015 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Obecnie dyrektor Zespołu Szkół Handlowo-Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Białymstoku.
Doskonalił swoją wiedzę z zakresu zarządzania placówkami oświatowymi w trakcie seminariów, staży oraz szkoleń w Polsce jak i za granicą.
Zdobytą wiedzą dzieli się poprzez artykuły i publikacje. Specjalista z zakresu zarządzania oświatą. Swoje doświadczenie przekazuje podczas konferencji, szkoleń, zajęć na uczelniach wyższych.
W pracy jest zwolennikiem innowacyjnych rozwiązań, opartych na tradycyjnych wartościach.
Elżbieta Rabenda, ekspert d/s oświaty, na liście ekspertów MEN, wykładowca, trener, edukator z ponad dwudziestoletnim stażem w szkolnictwie, właściciel firmy Centrum Wsparcia Rozwoju Edukacji i Biznesu "OTUS".
Patryk Wyczółkowski – absolwent Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od stycznia 2020 r. pracownik PFR Portal PPK. Prowadzi szkolenia dla pracodawców i pracowników z zakresu Pracowniczych Planów Kapitałowych, a także z Tarczy Finansowej. Odpowiada za bieżący kontakt z klientami w Biurze Relacji z Klientami PFR Portal PPK
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od ponad 20 lat związana z rynkiem finansowym. Posiada długoletnie doświadczenie w obszarze bankowości korporacyjnej. Wiedzę i doświadczenie zdobywała w największych bankach w Polsce: w mBanku, Raiffeisen Banku, w Bank Millennium oraz Alior Banku. W tym czasie była odpowiedzialna przede wszystkim za zarządzanie relacjami z klientami korporacyjnymi i instytucjami finansowymi, strukturyzowanie transakcji kredytowych i walutowych oraz sprzedaż produktów bankowych. W ostatnim okresie związana z jednym z Funduszy Emerytalnych, gdzie jako Dyrektor Regionalny odpowiadała za sprzedaż produktów funduszu w całej wschodniej Polsce. Od lutego 2020 roku jako Ekspert Regionalny PPK w PFR Portal PPK prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje z zakresu Pracowniczych Planów Kapitałowych. Zainteresowania: podróże, joga, książki.
absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata, twórczyni szkoły w chmurze oraz Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego. Szefowa działu edukacji w start-upie edtech Photon. Współinicjatorka platformy wymiany wiedzy, komunikacji i współdziałania OEES EduLab, ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji oraz projektu społecznego nauczycieli lekcjewsieci.pl . Autorka poradników dla dyrektorów szkół z zakresu edukacji zdalnej i innowacji. Wspiera nauczycieli, dyrektorów oraz instytucje w obszarach przywództwa edukacyjnego, innowacji oraz cyfryzacji. Prowadzi blog www.gorzenska.com
Jako młody nauczyciel związałem się z Samorządem Terytorialnym w 1990 roku, gdy zacząłem pracę jako Sekretarz Gminy. Później byłem Sekretarzem Miasta , Skarbnikiem Gminy oraz Skarbnikiem Powiatu. Pracowałem jako inspektor kontroli gospodarki finansowej w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Jestem biegłym sądowym w zakresie finansów publicznych i rachunkowości budżetowej. Swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą oraz audytu i kontroli wewnętrznej wykorzystywałem prowadząc szkolenia w programach unijnych z zakresu podnoszenia jakości pracy urzędów i wdrażania zintegrowanego oprogramowania w zakresie realizacji zadań JST w części dotyczącej budżetu i finansów.
Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny, reprezentuje organ prowadzący – organizuje i zarządza oświatą w gminie, trener i wykładowca.
Od wielu lat gmina podejmuje innowacyjne działania w zakresie oświaty, wdrażając model zarządzania edukacją oparty na ścisłej współpracy ze wszystkimi dyrektorami i całym środowiskiem oświatowym, uwzględniającego szeroki wachlarz metod i sposobów efektywnego uczenia się celem podniesienia jakości nauczania i wszechstronnego rozwoju uczniów. A przy tym gmina „poszukująca” i wdrażająca systemowo (dla kilku swoich placówek oświatowych) nietypowe działania, uwzględniając specyfikę publicznego szkolnictwa i rządzących tą sferą sformalizowanych wymagań.
Za innowacyjne działania edukacyjne (np. Gminne Forum Oświaty, programy doskonalenia nauczycieli i powołanie 9 zespołów metodycznych nauczycieli, wdrożenie od 2013r. szachów we wszystkich szkołach w kl. I-III) dostrzegana w skali województwa i kraju.
Mariusz Domański, dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Słupsku, szkoła od wielu lat w Rankingu Liceów „Perspektywy” oraz Rankingu STIM. II Liceum notowane jest w prestiżowym Rankingu Szkoła Kompetencji Przyszłości, a także Microsoft Showcase Schools oraz Szkoły w Chmurze Microsoft.
Nauczyciel dyplomowany z 23-letnim stażem pracy pedagogicznej. Absolwent studiów podyplomowych: Ewaluacja w edukacji oraz Zarządzanie zasobami ludzkimi. Ukończył Pomorską Akademię Liderów Edukacji 2020. Od 2018 roku Ekspert Microsoft Innovative Educator. Trener w programie „Aktywna Edukacja” organizowanym przez CEO oraz ORE.
Prelegent na Konferencji Microsoft i Polskiego Towarzystwa Informatycznego „Nowoczesne technologie cyfrowe w edukacji” oraz na 20 konferencji „Miasta w Internecie”. Prelegent na konferencji edukacyjnej dla nauczycieli w szkołach ponadpodstawowych. „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu uczniów – w nawiązaniu do nowej podstawy programowej” oraz organizator II konferencji tematycznej SSA i SST "Z głową w chmurach - nowe technologie w szkole”.
Cyklicznie publikuje w „Informatorze Oświatowym” oraz „Edukacja i Dialog”
Mimo wielu zadań zawodowych poświęca czas na pracę społeczną, między innymi jest Prezesem Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Województwa Pomorskiego, przewodniczącym Rady Dyrektorów Szkół Średnich przy AP w Słupsku, wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Absolwentów i Pracowników Akademii Pomorskiej, członkiem zwyczajnym Ogólnopolskiego Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności „Bilinguis”. Zaproszony do grupy eksperckiej z ramienia Urzędu Miasta Słupska do prac nad studiami podyplomowymi dla dyrektorów „Edukacja Nowej Generacji”
Założycielka i prezeska Fundacji Bullerbyn na rzecz wspólnoty dzieci i dorosłych oraz Fundacji Dzieci Mają Głos. Autorka projektu Wioska Bullerbyn, który nieprzerwanie realizuje od ponad 10 lat. Założyła i jest obecnie dyrektorką S.P. Ronja, L.O. Astrid i S.P. Bullerbyn. Specjalizuje się we wspieraniu edukacji domowej w Polsce. Była członkinią społecznego zespołu roboczego ds edukacji domowej przy MEN.
Zasiada również w organach międzynarodowego stowarzyszenia edukacji demokratycznej EUDEC.
Absolwentka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, oraz Szkoły Facylitacji Pathways.
Jest zwolenniczką budowania organizacji turkusowych, w których ogromnie ceni pracę w kontakcie z ludźmi, autonomię oraz ciągły rozwój. Wierzy w siłę oddolnej zmiany w edukacji, którą widzi we współpracy między dorosłymi we wspieraniu i poszanowaniu autonomii dziecka.
Anna Maria Puzyna - scenograf, mama Szymona - ucznia 2 klasy LO i Melanii, która jest w edukacji domowej. Przewodnicząca Rady Rodziców przy XLI Liceum Ogólnokształcącym im. Joachima Lelewela w Warszawie. Zaangażowana w liczne projekty społeczne w obszarze edukacji, sportu i wspierania potrzebujących.
Praktyk, księgowa, nauczyciel (w szkołach dla dorosłych), kontroler z ponad piętnastoletnim doświadczeniem, popartym, wieloma dyplomami i certyfikatami, oraz praktyką w zakresie kontroli wydatkowania dotacji w niepublicznych jednostkach oświatowych.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 17 lat związana z samorządem i oświatą Gminy Chęciny. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Chęcinach. Ekspert ds. rozwoju oświaty samorządowej, służąca wsparciem innym samorządowcom w realizacji zadań oświatowych.
W działaniach nastawiona na dialog i porozumienie. Od wielu lat zaangażowana w tworzenie w Gminie Chęciny środowiska oświatowego, w którym najważniejsze jest kształtowanie kompetencji ucznia i nauczyciela, dbanie o ich dobrostan oraz tworzenie relacji. Pasjonatka metod efektywnego uczenia się.
dyrektor Wydziału Informatyki i Telekomunikacji w Urzędzie Miasta Lublin, pełnomocnik Prezydenta Miasta do spraw Informatyzacji. Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, ukończone liczne studia podyplomowe i szkolenia, związany ze środowiskiem naukowym jako doradca oraz wykładowca.Od 15 lat związany z rynkiem teleinformatycznym. Zaangażowany w rozległe projekty integracyjne dla podmiotów komercyjnych oraz instytucji publicznych. Wcześniej związany z rynkiem telekomunikacyjnym oraz ISP. Ekspert w dziedzinie standaryzacji technologii i procesów w informatyce. Specjalista z zakresu audytu systemów informatycznych, zarządzania projektami oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego. Lider wielu projektów teleinformatycznych, architekt systemów bezpieczeństwa, szef komitetu sterującego Lubelskiej Biblioteki Wirtualnej, inspirator i realizator projektu integracji systemów w lubelskiej oświacie. Pomysłodawca oraz szef miejskiej szerokopasmowej sieci szkieletowej w Lublinie.
Menedżer ds. nowych rozwiązań w edukacji w wydawnictwie Ei System. Od ponad 10 lat związana ze środowiskiem nauczycielskim i wydawniczym. W swojej pracy zawsze stara się połączyć zdobyte doświadczenie z potrzebami klienta, którym jest szerokie grono pedagogiczne.
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (magister pedagogiki medialnej z informatyką) oraz Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku „Pomoc psychologiczno- pedagogiczna i interwencja kryzysowa”. Od 12 lat zawodowo związana z edukacją. Prowadzi szkolenia z zakresu marketingu, psychologii i komunikacji niewerbalnej oraz wykorzystania TIK w przestrzeni edukacyjnej. W Grupie MAC S.A. pełni rolę managera ds. produktów w dziale Mac Technologie. Posiadaczka tytułu MIE Expert 2019-2020 oraz 2020-2021 przyznanego przez Microsoft.
pedagog specjalny, menadżer oświaty, radna miasta Olsztyna, . Magister pedagogiki specjalnej oraz wychowania przedszkolnego, ukończyła również studia menadżerskie, matematyczne i psychologiczne.
Od 2002 roku dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych – stworzonej wspólnie z rodzicami szkoły dla uczniów z niepełnosprawnościami prowadzonej przez stowarzyszenia rodziców i pracowników szkoły, gdzie wykorzystywane są innowacyjne metody kształcenia i usprawniania, także z użyciem najnowocześniejszych technologii.
Laureatka licznych nagród i odznaczeń, między innymi tytułu „Super Dyrektor Szkoły” wydawnictwa Wolters Kluwer, nagrody najwyższego stopnia Ministerstwa Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej, odznaki Zasłużony dla Warmii i Mazur przyznawanej przez samorząd województwa warmińsko – mazurskiego. Od lat zaangażowana w działalność i rozwój trzeciego sektora, społecznie pełni funkcje przewodniczącej Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce oraz Miejskiej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w Olsztynie.
Od 2014 r. zasiada w Radzie Miasta Olsztyna, gdzie zajmuje się m.in. edukacją oraz pracą na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami.
I Zastępca Burmistrza w Gminie Piaseczno, od 6 lat sprawuje nadzór nad oświatą i sprawami społecznymi. Odpowiada za pracę 21 gminnych placówek oświatowych oraz pracę CUW, które zajmuje się obsługą administracyjną i księgową gminnych przedszkoli i szkół a także współpracą z ponad 50 placówkami prowadzonymi przez inny niż gmina organ.
Wicestarosta Powiatu Kieleckiego – odpowiada m.in. za oświatę i pozyskiwanie środków zewnętrznych w powiecie. Wieloletni nauczyciel, dyrektor szkoły, dyrektor wydziału Kuratorium Oświaty w Kielcach, Świętokrzyski Wicekurator Oświaty. Trener i wykładowca, coach. Specjalizuje się w prawie oświatowym. Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, Politechniki Świętokrzyskiej, Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
zastępca dyrektora Wydziału Audytu i Kontroli w Urzędzie Miasta (wcześniej inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej) odpowiedzialna m.in. za realizację kontroli dotacji oświatowych. Wykładowca zagadnień z zakresu kontroli i dyscypliny finansów publicznych na studiach podyplomowych uczelni ekonomicznej. Autorka książki „Organizacja i przeprowadzanie kontroli dotacji oświatowych w praktyce” oraz współautorka publikacji „Dotacje oświatowe. Problemy i wyzwania”. Od kilku lat prowadzi szkolenia, warsztaty i konferencje nt. kontroli dotacji oświatowych.
Dyrektor Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, edukator, nauczycielka języka polskiego
Były nauczyciel dyplomowany i dyrektor szkoły - nagrodzony nagrodą MEN i 4-krotnie nagrodą kuratora oświaty,
Były radny i przewodniczący rady miejskiej, delegat na sejmik samorządowy województwa, Inicjator, współautor koncepcji i współrealizator projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” o wartości około 200 mln. zł.
Autor oryginalnego systemu finansowania oświaty samorządowej w oparciu o lokalne standardy , artykułów na temat finansów oświaty, kształcenia zawodowego i edukacji specjalnej w „Dyrektorze Szkoły” i „Wspólnocie”, współpracownik ORE i MEN - autor i współautor raportów z zakresu zarządzania oświatą, edukacji specjalnej , finansów i edukacji zawodowej . Były dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania w Starostwie w Świdnicy z 20-letnim stażem. Autor książki „Jak zarządzać nieruchomością szkolną” Jak za długa to proszę przyciąć. :)
koordynatorka programów edukacyjnych w Szkole w Chmurze. Skupia się na projektowaniu doświadczeń edukacyjnych zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci i w sposób indywidualnie do nich dopasowany. W Szkole w Chmurze odpowiada za opiekę nad uczniami, nad szkołami, a także za rozwijanie platformy edukacyjnej w duchu szkoły minimalnej. Z wykształcenia prawnik, obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Wrocławskim oraz prowadzi zajęcia ze studentami.
Prezes spółki RESQL dbającej o Lepszy Klimat Szkoły. Broker Innowacji w Centrum Transferu Wiedzy Uniwersytetu SWPS w Warszawie gdzie wspiera transfer nauki do świata biznesu. Członek zespołu założycielskiego Centrum Certyfikacji na Uniwersytecie SWPS w ramach programu ZSK (Zintegrowany System Kwalifikacji). Entuzjasta nowych technologii i ekspert obszaru Reskilling (rozumianym jako przez całe życie). Psycholog biznesu z ponad 20-to letnim stażem pracy w obszarze usług HR dla rynku korporacyjnego. Trener, konsultant, Interim Manager, Life/Business Coach. Kiedyś nauczyciel przedszkolny i do dziś entuzjasta problematyki edukacyjnej.
Psycholog z wykształcenia i zamiłowania
Ukończyła Psychologię Kliniczną na Uniwersytecie SWPS, ze specjalizacją z systemowej pracy z rodziną, studia podyplomowe z zakresu Diagnozy Psychologicznej w Praktyce Klinicznej oraz czteroletnie szkolenie z zakresu systemowej terapii rodzin w Krakowie.
Od 13 lat pracuje jako psycholog szkolny w XXXIV LO im Miguela de Cervantesa. Poza pracą jako specjalista w wybranych klasach prowadzi lekcje z podstaw psychologii w oparciu o program autorski.
Pracuje jako psychoterapeuta w Poradni Rodzinnej Sensity w Warszawie.
Prywatnie żona jedynego, matka dwóch ;)
Od roku szkolnego 2006/2007 dyrektorem XXXIV Liceum Ogólnokształcącego jest mgr Anita Omelańczuk, nauczycielka jęz. angielskiego.
Pierwszych lekcji angielskiego udzielałam jako studentka filozofii na UW. Kończąc drugi fakultet w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW, zaczęłam pracę w Cervantesie. Jestem nauczycielem dyplomowanym, egzaminatorem nowej matury i matury na poziomie dwujęzycznym, współautorką serii podręczników Matura Solutions, absolwentką studiów podyplomowych z zakresu zarządzania oświatą. Od 2006 r. kieruję XXXIV LO. W wolnym czasie uczę się hiszpańskiego. Lubię pracę z ludźmi, angielski humor, śródziemnomorską kuchnię i fair play.
Prof. dr hab. Agnieszka Piskorz-Ryń w latach 2005-2009 była Kierownikiem Podyplomowego Studium Ochrony Danych Osobowych i Informacji Niejawnych WPiA UKSW. Jest specjalistą zajmującym się problematyką informacji i jej ochrony, w tym kontekście funkcjonowania podmiotów systemu oświaty. Jest autorką lub współautorką ponad czterdziestu publikacji dotyczących zagadnień informacyjnych, jak również opinii dla podmiotów publicznych, w tym Sejmu RP oraz ministerstw, a także koordynatorem i członkiem zespołów badawczych zajmujących się problematyką jawności i jej ograniczeń.
Zastępca Naczelnika Wydziału Edukacji UM Gdyni. Absolwent politologii. Kierował wdrożeniem Karty Mieszkańca w Gdyni. Aktywnie działa na rzecz innowacji cyfrowych w gdyńskich placówkach oświatowych, takich jak m.in. kompleksowa obsługa obecności dzieci w przedszkolach w Koncie Mieszkańca czy rezerwacja online szkolnych obiektów sportowych. Członek Gdyni Cyfrowej, międzywydziałowego zespołu pracującego nad rozwojem e-usług w mieście.
Praktyk posiadający wieloletnie doświadczenie oraz szeroką wiedzę w obszarze finansów publicznych zdobyte podczas pracy na stanowisku głównego księgowego w jednostkach sektora finansów publicznych wsparte studiami z zakresu rachunkowości i finansów. Od 2014 roku główny specjalista w organach kontroli administracji samorządowej zaangażowany w szereg postępowań kontrolnych dotyczących finansów publicznych.
ekspert d/s oświaty, na liście ekspertów MEN, wykładowca, trener, edukator z ponad dwudziestoletnim stażem w szkolnictwie, właściciel firmy Centrum Wsparcia Rozwoju Edukacji i Biznesu "OTUS".
Pracownik Instytutu Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Członek zespołu projektu RESQL zajmującego się problemami zapobiegania przemocy szkolnej. Przez wiele lat adiunkt i członek rady naukowej w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie, wykładowca akademicki, autor i współautor licznych badań naukowych i publikacji z zakresu psychologii edukacji realizowanych w Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia i w Zespole Wczesnej Edukacji IBE
Z wykształcenia biolog, z powołania nauczyciel. Fanka nauczania międzyprzedmiotowego i wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Wspiera Fundację w tworzeniu scenariuszy lekcji dla nauczycieli oraz materiałów edukacyjnych dla uczniów. Prywatnie uwielbia cosplay, rpg i planszówki.
dr nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt i prodziekan w katowickim wydziale Uniwersytetu Himanistycznospołecznego SWPS. W swojej pracy zajmuje się badaniem powodów i przejawów przemocy szkolnej oraz dynamiki grup rówieśniczych. Wraz z zespołem opracowuje i wdraża innowacyjne programy edukacyjne zapobiegające przemocy szkolnej. Realizuje projekty mające na celu zapobieganie zachowaniom wykluczającym oraz przemocy rówieśniczej. Obecnie wdraża zintegrowany program monitorowania i zapobiegania przemocy rówieśniczej „RESQL”w szkołach podstawowych i średnich. Autorka publikacji naukowych i podręczników.
Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Waplewie. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt - tytuł inżyniera, na Wydziale Ochrona Środowiska – tytuł magistra. Studia podyplomowe: zarządzanie oświatą, przyroda, wychowanie fizyczne. Ukończył wiele form doskonalenia zawodowego. Trener II Klasy Piłki Nożnej, Instruktor Sportu, ratownik WOPR, ratownik KPP, przewodniczący Gminnej Rady Sportu w Olsztynku. Nauczyciel dyplomowany, 18 – letni staż pracy w zawodzie nauczyciela. Inicjator i współtwórca wielu akcji społecznych i charytatywnych. Członek Klubu Aktywnego Dyrektora przy WMODN w Olsztynie. Od 4 lat dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Waplewie, w skład którego wchodzi Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II oraz Przedszkole.
Konrad Buczek
Paweł Brola
Karolina Cieślik
Mariusz Domański
Agata Dąmbska
Ewa Dąbrowska
Piotr Ciszek
Wanda Agnieszka Jabłońska
Wojciech Janowicz
Grzegorz Hunicz
Oktawia Gorzeńska
Beata Kurek
Anna Kościelak
Marianna Kłosińska
Lidia Kłoczko
Anna Niziołek
Piotr Kolek
Hanna Kułakowska - Michalak
Michał Kowalski
Agnieszka Piskorz-Ryń
Andrzej Pieńkowski
Anita Omelańczuk
Małgorzata Nowicka
Sylwester Przybył
Bartłomiej Przybyciel
Anna Maria Puzyna
Tomasz Pleban
Małgorzata Jadwiga Świtaj
Klaudia Sitarz
Stanisław Szelewa
Agata Saracyn
Andrzej Suchenek
Anna Suska
Piotr Rycielski
Elżbieta Rabenda
Małgorzata Wójcik
Andrzej Wasilewski
Mirosław Trąbiński
Maria Zdziech
Joanna Wachowiak
PARTNER BIZNESOWY KONFERENCJI
WARUNKI UCZESTNICTWA
Zasady uczestnictwa w konferencji on-line:
Konferencja on-line jest bezpłatna.
Po zapisaniu się na konferencję otrzymasz mail potwierdzający udział w konferencji. Koniecznie potwierdź swój udział w konferencji, klikając w link z e-maila!
W ramach rejestracji zyskasz dostęp do:
W dniu rozpoczęcia konferencji przypomnimy Ci o niej e-mailowo oraz prześlemy informacje organizacyjne.
Do 30 marca 2021 r. otrzymasz certyfikat uczestnictwa w konferencji online, który będziesz mógł samodzielnie wydrukować.
* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe
Formularz rejestracyjny