20-21.10.2022
Online
O KONFERENCJI
Nowy rok szkolny 2022/2023 jest pod wieloma względami przełomowy. Zreformowany system awansu zawodowego, nowy przedmiot – historia i teraźniejszość, obowiązkowi specjaliści w szkołach – to najważniejsze wyzwania dla kadry kierowniczej, nauczycieli i pozostałych pracowników oświaty, a także przedstawicieli samorządów. Jak im sprostać? Weź udział w Konferencji i skorzystaj ze wskazówek wybitnych ekspertów oświatowych. Dzięki nim będziesz w stanie dostosować się do zmian i unikniesz błędów, które mogłyby mieć negatywne skutki.
PODCZAS KONFERENCJI DOWIESZ SIĘ:
PROGRAM 20.10.2022
09:00-10:00
Finanse w oświacie, czyli czemu ciągle brakuje pieniędzy?
10:00:-10:15
Przerwa
10:15-11:45
Informatyzacja szkoły
11:45-12:00
Przerwa
12:00-13:00
Znikający nauczyciele. Czy da się temu zapobiec?
13:00-13:15
Przerwa
13:15-14:15
Zadania dyrektora szkoły w świetle zmian w oświacie, które wchodzą w nowym roku szkolnym 2022/2023
14:15-14:30
Przerwa
14:30-16:00
Kryzysy a psychika dzieci. Szkoła jako miejsce, w którym można im pomóc
PROGRAM 21.10.2022
10:00-11:00
Edukacja włączająca w doradztwie zawodowym
11:15-12:15
Rola rodziców w doradztwie zawodowym
12:30-13:30
Doradztwo zawodowe oparte na kompetencjach
PRELEGENCI
Radca prawny, koordynator komisji w Unii Metropolii Polskich, redaktor naczelny miesięcznika Pracownik Samorządowy.
Radca prawny, specjalista prawa oświatowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, redaktor publikacji elektronicznych i papierowych w wydawnictwie Wiedza i Praktyka, współautor „Karty Nauczyciela. Komentarza praktycznego”. Prowadzi kancelarię, w ramach której doradza zarówno kadrze kierowniczej jak i innym pracownikom oświaty.
Pedagog specjalny, edukator. Od 1997 współtwórca i dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjnych. Od 2013 Przewodnicząca Miejskiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych oraz Lider Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Olsztynie. Laureatka licznych nagród i odznaczeń, między innymi tytułu „Super Dyrektor Szkoły” wydawnictwa Wolters Kluwer, nagrody Ministra Edukacji Narodowej za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej, odznaki Zasłużony dla Warmii i Mazur przyznawanej przez samorząd województwa warmińsko – mazurskiego. Od lat zaangażowana w działalność na rzecz rozwoju edukacji i organizacji pozarządowych.
Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, konsultant ds. organizacji i zarządzania oświatą, lider i koordynator doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół, trener i wykładowca, specjalista prawa oświatowego. Ambasador marki MAC Technologie Grupa MAC S.A. oraz ekspert w dziedzinie prawa oświatowego w Wielkopolskim Ośrodku Kształcenia i Studiów Samorządowych w Poznaniu. Certyfikowany trener MANAGEMENT im BILDUNGSSEKTOR” – „TRAIN the TRAINER”, akredytowany Ekspert ©KFE & Akredytowany Trener Instytutu Konsultantów Europejskich. Autor licznych publikacji książkowych i artykułów z zakresu zarządzania oświatą. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizacją i zarządzaniem oświatą oraz nowymi technologiami w edukacji.
dr Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, pracownik Instytutu Psychologii Katolickiego Uniwersytetu lubelskiego Jana Pawła II, autorka licznych publikacji m.in "Rodzina uczniów zdolnych" i "Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole. Poradnik dla nauczycieli".
Dietetyk medyczny, Intendent Pro
Mgr dietetyki, dyrektor zarządzająca i główny dietetyk w Intendent Pro, autorka książek z jadłospisami dla przedszkoli i szkół, doświadczony szkoleniowiec i edukator zdrowego odżywiania. Były diagnosta nawyków żywieniowych dzieci w Gdańskim Ośrodku Promocji Zdrowia i Sprawności dziecka. Autorka jadłospisów, które uzyskują akceptację miejscowych Stacji Sanitarno- Epidemiologicznych.
Od 2015 roku pełnię funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. Z zawodu jestem nauczycielem języka polskiego. W tak zwanym międzyczasie nabyłam kompetencje z zakresu psychoterapii („Diagnoza kliniczna i psychoterapia”) oraz ukończyłam Szkołę Trenerów I i II stopnia realizowaną przez Ośrodek Doradczo – Szkoleniowy w Wałbrzychu oraz Szkołę Trenerów B. B. Kotlińscy. Na przestrzeń edukacyjną patrzę elastycznie, podążam za potrzebami „dzisiejszych czasów”. Wierzę, że podstawą dobrej edukacji są dobre relacje. Jeśli to tylko możliwe w naszej placówce wybieramy to, co dzisiaj służy edukacji. W zeszłym roku otrzymaliśmy odznakę Szkoła eTwinning (jako jedna z 80 szkół w Polsce), dzięki czemu staliśmy się częścią europejskiej sieci wiodących szkół eTwinning.
Ukończył studia podyplomowe:
Sekretarz UMiG w Margoninie, Radny Rady Powiatu w Chodzieży, Ekspert ORE ds. rozwoju oświaty samorządowej. Posiada certyfikat - ewaluator placówek edukacyjnych.
Były dyrektor zespołu szkół ponadgimnazjalnych (20 lat na stanowisku dyrektora szkoły i nauczyciela przedmiotów informatycznych). Autor tekstów naukowych poświęconych: europejskim systemom oświatowym, ekonomice i organizacji oświaty, efektywności kształcenia.
Autor publikacji dotyczących zarządzania oświatą, publikowanych w Ośrodku Rozwoju Oświaty w Warszawie oraz gminnych strategii rozwoju oświaty.
Zastępca Prezydenta Bydgoszczy,nadzorująca obszar edukacji, kultury, sportu, zdrowia, pomocy społecznej i współpracy z NGO, Przewodnicząca Bydgoskiej Rady ds. Równego Traktowania oraz Komisji ds. Edukacji Unii Metropolii Polskich. Ukończyła studia matematyczne, specjalność numeryczną na UMK w Toruniu oraz studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. W latach 2011-2015 Dyrektorka Wydziału Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Bydgoszczy, w okresie 2008–2011 r. Kujawsko -Pomorski Kurator Oświaty, wcześniej pracowała jako nauczycielka informatyki i dyrektorka VI LO w Bydgoszczy. Członkini Polskiego Towarzystwa Informatycznego i Stowarzyszenia Nauczycieli Olimpijskich. Laureatka licznych nagród i wyróżnień w obszarze edukacji. Prywatnie interesuje się informatyką, muzyką, tańcem, turystyką i folklorem.
Dyplomowany nauczyciel historii i wieloletni dyrektor liceum - nagrodzony przez MEN i 4-krotnie nagrodą kuratora oświaty,
Od 30 lat w samorządzie terytorialnym, były radny i przewodniczący rady miejskiej, przez 20 lat dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania w Starostwie Powiatowym w Świdnicy.
Inicjator, współautor koncepcji i współrealizator projektu modernizacji kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku o wartości około 200 mln. zł.
Autor oryginalnego systemu finansowania oświaty samorządowej w oparciu o lokalne standardy , artykułów na temat finansów oświaty i kształcenia zawodowego w „Dyrektorze Szkoły” i „Wspólnocie”, współpracownik ORE i MEN - autor i współautor raportów z zakresu zarządzania oświatą, finansów i edukacji zawodowej.
Autor książki „Jak zarządzać nieruchomością szkolną?”
Radca prawny w Urzędzie m.st. Warszawy. Doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. w Państwowej Inspekcji Pracy, Ministerstwie Edukacji Narodowej, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Urzędzie Miasta Olsztyna. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa oświatowego, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji, legislacji, informacji publicznej
Absolwentka socjologii i historii sztuki w ramach MISH UW oraz Centre for Social Studies i Szkoły Nauk Społecznych PAN. Stypendystka Central European University w Budapeszcie. Z edukacją i trzecim sektorem związana od ponad 12 lat (m.in. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Centrum Cyfrowe). W fundacji Katalyst Education kieruje zespołem, który rozwija cyfrowe narzędzia edukacyjne (Pi-stację i Mapę Karier).
Specjalistka ds. samorządów, działaczka trzeciego sektora (od 1994 r.), publicystka. Od 2011 r. współprowadzi niezależny think tank Forum Od-nowa, projektujący i wdrażający zmiany systemowe w sektorze publicznym, a od 2018 r. – stowarzyszenie „No Limit”, wydające od października 2021 r. gazetę „Z biegiem Liwca” w powiecie węgrowskim. Współautorka raportu „Samorząd 3.0” i „Administracja 3.0” Forum Od-nowa oraz „Raportu o stanie samorządności terytorialnej w Polsce” pod red. prof. J. Hausnera. Publikuje w mediach ogólnopolskich, branżowych i lokalnych, czynnie uczestniczy w konferencjach, szkoli, współpracuje z samorządami, angażuje się w aktywność oddolną na szczeblu gminy i powiatu.
Historyk, nauczyciel. Dyrektor Sobotniej Szkoły Ukraińskiej dla obywateli Ukrainy, doradca Warszawskiej Ukraińskiej Szkoły (SzkoUA) Fundacji Nasz Wybór. Konsultant ds. edukacji uczniów z doświadczeniem migracji Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Nauczyciel historii SP nr 141 w Warszawie, nauczyciel historii i kultury Ukrainy w Międzyszkolnym Punkcie Nauczania Mniejszości Ukraińskiej w Warszawie. Członek zespołu Ministerstwa Oświaty i Nauki Ukrainy do pracy nad państwowymi podstawami programowymi w dziedzinie edukacji obywatelskiej i historycznej.
Psycholog, doradca zawodowy, politolog o specjalności polityka społeczna i praca socjalna, nauczyciel akademicki. Kierownik Wydziału Doradztwa Edukacyjno- Zawodowego Ośrodka Rozwoju Edukacji. Członek Zarządu Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP. Koordynator Krajowego Punktu Referencyjnego oraz członek sieci EQAVET. Krajowy korespondent sieci IAEVG. Redaktor merytoryczna magazynu Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej. Trener w firmie 4Minds - prowadzi szkolenia z wykorzystaniem innowacyjnych metod, między innymi dramy. Autorka publikacji z zakresu doradztwa zawodowego i resocjalizacji. Praca jest jej pasją.
Biolog, pedagog, od 1990 roku do chwili obecnej dyrektor szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego na warszawskim Bemowie. Z ducha i wieloletniej praktyki harcerz. Od lat zaangażowany w publiczną debatę na temat polskiej edukacji jako ekspert i publicysta, m.in. autor bloga „Wokół szkoły”.
Absolwentka Wydziału Polonistyki UW oraz studiów podyplomowych – Projektowanie dydaktyczne (UW), Podyplomowych Studiów Liderów Oświaty (Collegium Civitas, CEO).
Wieloletnia dyrektorka szkoły.
Założycielka Fundacji Rozwoju Dzieci „Stefanka”,
Autorka artykułów o nadzorze pedagogicznym, dokumentach szkolnych, organizacji pracy świetlicy, fundacji w szkole, współpracy z rodzicami, zamieszczonych w czasopiśmie „Dyrektor Szkoły”.
Entuzjastka oceniania kształtującego oraz rozwojowej oceny zachowania.
Zwolenniczka demokracji partycypacyjnej i przywództwa rozproszonego.
Nagrody i wyróżnienia:
Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie „Superdyrektor Szkoły”, organizowanym przez Wolters Kluwer i czasopismo „Dyrektor Szkoły”;
Pierwsze miejsce w Ogólnopolskim Konkursie „ Laur Michała Anioła” w kategorii Kreatywna i Innowacyjna Szkoła, organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Kielcach, Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Targi Kielce S.A.
Wyróżniona wśród „100 twarzy dzielnicy Praga-Południe na 100 lecie odzyskania niepodległości Polski”.
Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Nagroda Mazowieckiego Kuratora Oświaty - za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej,
Nagroda Sapere Auso Prezydenta m.st Warszawy - za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz Nagroda Prezydenta m.st. Warszawy ” Dyrektor 3D -diagnoza, dialog, doskonalenie” - za organizację doskonalenia nauczycieli;
Liczne Nagrody Burmistrza Dzielnicy Praga-Południe;
Z wykształcenia pielęgniarka i psycholog kliniczny dziecka, absolwentka SWPS Uniwersytetu Humanistyczno – Społecznego w Warszawie. Doświadczenie w obszarze interwencji kryzysowej zdobyła pracując w telefonie wsparcia dla osób zmagających się z chorobą nowotworową i ich bliskich, oraz w Fundacji Nagle Sami podczas stażu w telefonie wsparcia oraz współprowadząc grupę dla osób będących w żałobie. W Fundacji Zobacz…JESTEM zajmuje się tematyką depresji, samobójstw i żałoby. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego. Prowadzi grupę wsparcia dla rodziców dzieci dokonujących samouszkodzeń i prób samobójczych
Stale zwiększa swoje kwalifikacje, odbywając staże i biorąc udział w szkoleniach. Ukończyła kurs „Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży” oraz podstawowy kurs Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Obecnie uczęszcza kurs “Psychoterapia dzieci, młodzieży i rodzin – podejście systemowe” ,organizowanym przez Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii Orwild.
Nauczyciel informatyki i biologii w Szkole Podstawowej nr 23 oraz dyrektor Szkół Policealnych TEB Edukacja w Toruniu. Zdobywca 2go miejsca (Wyróżnienie) w konkursie Nauczyciel Roku 2022, Zwycięzca etapu globalnego AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021. Wykładowca MBA w Szkole Głównej Krajowej, trener, Superbelfer RP, MIE Expert, Laureat Listy 100 2020 SPRUC oraz twórca wielu inicjatyw edukacyjnych.
Ekspert w zakresie prawa oświatowego, autor wielu ekspertyz i opracowan dotyczących optymalizacji i racjonalizacji finansowania zadań oświatowych w jednostkach samorządu terytorialnego; inicjator i organizator trzech Śląskich Kongresów Oświaty w latach 2013-2015, konferencji szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli i samorządowców; Śląski Kurator Oświaty (2008-2016), naczelnik Wydziału Edukacji w Jastrzębiu-Zdrój(2020-22), dyrektor szkoły, trener egzaminatorów i autor zadań maturalnych CKE.
Psycholog kliniczny dzieci i młodzieży, absolwentka SWPS Uniwersytetu Humanistyczno- Społecznego w Katowicach, specjalista psychoterapii uzależnień, specjalista z zakresu rewalidacji i edukacji dzieci z autyzmem w tym z Zespołem Aspergera (ZA), oligofrenopedagog, nauczyciel historii, wos, języka angielskiego , liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii behawioralnej dzieci i młodzieży, uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych, trener terapii słuchowej Tomatis, terapeuta Biofeedback. Obecnie podwyższa kwalifikacje z zakresy psychotraumatologii na SWPS w Katowicach. Ponadto coach i szkoleniowiec w obszarze wsparcia nauczycieli w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, prowadzi psychoedukację dla rodziców i warsztaty kompetencji rodzicielskich, szkolenia z przeglądu terapii stosowanych u dzieci z dysfunkcją. Od 2012 roku dyrektor Niepublicznej Specjalnej Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Częstochowie.
Psycholog i pedagog szkolny od 34 lat, specjalista ds. narzędzi diagnostycznych Diagmatic, posiada długoletnie doświadczenie zawodowe w pracy diagnostycznej, terapeutycznej i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną oraz ich rodzinami w placówce integracyjnej, doświadczenie w opiniowaniu psychologiczno-sądowym
Wiceprezes zarządu Diagmatic, dyrektor ds. digitalizacji narzędzi diagnostycznych, współautorkompleksowego Systemu Diagnoz Diagmatic. Od ponad 20 lat związany z branżą IT, a od wielu lat również promotor wykorzystania nowoczesnych systemów komputerowych w branży psychoedukacyjnej.
Dyrektor Grupy Edukacyjno-Szkoleniowej SOKRATES, ekspert d.s. nowych rozwiązań prawnych w oświacie oraz nadzoru pedagogicznego, autorka systemu dynamicznych druków ProManager w tym generatora oceny pracy nauczyciela i dyrektora, edukator, coach, trener programów profilaktycznych, autorka programów nauczania oraz podręczników, prezes Fundacji Rozwoju Edukacji "EduMontis", twórca programu "SZKOŁA 4.0 - Kuźnia Liderów Współczesnej Edukacji"
Zastępca Dyrektora w Centrum Transformacji Cyfrowej MEiN. Jeden z wiceprzewodniczących Komitetu Sterującego European Schoolnet. W swojej pracy zajmuje się kwestiami związanymi z rozwojem umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, wdrażaniem nowych technologii w edukacji oraz działalnością innowacyjną.
Programista Intendent Pro. Świat cyfryzacji nie jest mi obcy, ponieważ od kilku lat codziennie pomagam tworzyć produkty cyfrowe zarówno od strony czysto technicznej jak i jako doradca i łącznik między programistami a ogólnie pojętym biznesem. Odpowiadam również za wszelkie techniczne aspekty aplikacji internetowej Intendent Pro dedykowanej intendentom. Postaram się przedstawić mój punkt widzenia, dlaczego warto korzystać z możliwości technologii i w czym technologia może nam pomóc.
Dorota Bąbiak-Kowalska
Michał Kowalski
Wanda Agnieszka Jabłońska
Roman Lorens
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
Sandra Chrzanowska
Marta Bodziony
Franciszek Wyrwa
Iwona Waszkiewicz
Stanisław Szelewa
Iwona Kobus
Anna Stokowska
Agata Dąmbska
Oleksandr Pustovyi
Marta Koch-Kozioł
Jarosław Pytlak
Krystyna Jakubowska
Renata Chronowska
Marek Grzywna
Stanisław Faber
Dorota Wojtania
Anna Skokoń
Marek Robel
Anna Stalmach-Tkacz
Tomasz Kulasa
Damian Kryger
NASZE PUBLIKACJE
Czytelnik dowie się z niej, czym jest spektrum autyzmu, jakie są jego najczęstsze objawy oraz jakie cechy wykazuje dziecko w spektrum. Nauczyciele poznają zasady organizacji kształcenia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, znajdą odpowiedzi na najtrudniejsze pytania, w tym również te natury prawnej. W książce zamieszczono także przykładowe WOPFU oraz IPET, które będą praktyczną pomocą dla zespołów pracujących planujących proces edukacyjny swoich uczniów.
Uczeń w spektrum autyzmu
Publikacja stanowi zbiór dokumentów gotowych do wykorzystania w roku szkolnym 2022/2023 wraz ze szczegółowym omówieniem, jak je wprowadzać, stosować, jakie organy je wydają oraz jaka powinna być podstawa prawna poszczególnych aktów normatywnych
Uchwały, regulaminy i procedury szkolne
Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie
Monika Glegoła
Koordynator ds. konferencji
Telefon: 22 429 43 45
E-mail: mglegola@wip.pl
Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu to spotkanie liderów świata samorządu i edukacji. Wydarzenie to skierowane jest do dyrektorów szkół, nauczycieli, a także pracowników merytorycznych odpowiedzialnych za oświatę w gminie oraz liderów samorządów terytorialnych.
Pandemia przyśpieszyła proces transformacji cyfrowej zarówno w administracji publicznej jak i w szkołach, by dalej mogła się rozwijać potrzebne są technologie, które odpowiedzą na wyzwania XXI wieku. Podczas Konferencji uczestnicy podzielą się wiedzą i doświadczeniem, a także przedstawią rozwiązania, które pomogą im jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku.
Jeśli posiadasz know-how, narzędzia lub usługi mogące usprawnić pracę placówek oświatowych i organów samorządowych nie powinieneś przegapić tej Konferencji.
Mariola Kaczmarek
Specjalista ds. sprzedaży konferencji
Telefon: +48 607153120
E-mail: mkaczmarek@wip.pl
PARTNERZY
Dla uczestników online:
Warunki uczestnictwa
Po zapisaniu się na konferencję otrzymasz mail potwierdzający udział w konferencji.
Dodatkowo w dniu rozpoczęcia konferencji przypomnimy Ci o niej e-mailowo oraz prześlemy informacje organizacyjne.
Koniecznie potwierdź swój udział w konferencji, klikając w link z e- maila!
KONTAKT
Mariola Kaczmarek
Specjalista ds. sprzedaży konferencji
Telefon: 22 429 43 45
E-mail: mkaczmarek@wip.pl